Hello World!

TarasB

Веловодители. Секретная секта.

194 сообщения в этой теме

Город должен быть удобен для бабушки, тогда он будет удобен для всех.

 

А это подмена понятий в другую сторону. Бабушке плевать на ее среднюю скорость, а мне нет. Потому меня раздражает что на этих недодорожках нужно сбрасывать скорость при пересечении с пч, а то м вовсе спешиваться.

Более того, я бабушке с корзинкой не доверяю также, как водителям машин - от них бы хотелось быть подальше. Имхо правилтный путь - это физически выделенная дорога, на которой можно ехать с хорошей скоростью без взаимодействия с теми кто ездит плохо.

1

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
indi сказал(а) 14 часа назад:

Да шоссер, в принципе, в городе не очень смотрится, тем более на тротуарах-велодорожках.

Также как ситибайк на шоссе.

Обидные слова какие-то слышу я:D

 

Нормально ситибайк на шоссе смитрится. 146% Эти ваши шоссеры только развлекаются, а ситибайки по делам едут.:D

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 2 часа назад:

Ты им говоришь, что хорошие тачки есть, а они приводят минусы той конкретной машины.

Разница в том, что принцип "не нравится - не пользуйся" действует для марок машин, но не действует для велодорожек. Да-да, 24.1 тот самый.

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
k102 сказал(а) 11 час назад:

Имхо правилтный путь - это физически выделенная дорога, на которой можно ехать с хорошей скоростью без взаимодействия с теми кто ездит плохо.

Многополосные велобаны с развязками на уровне 3 этажа. Ежели всякие корзиночники туда и попрутся, то объехать оных не составит никакого труда, да и корзиночники эти не будут взывать ко всяким мифическим сверхъестественным существам, как делают это ныне на имеющейся недоинфраструктуре. Казалось бы, для гузовозок пердючих всякие кадища и ЗаСаДы строят. Построить аналоги для коней двухколёсных было бы на порядок дешевле, ибо даже самые массивные всадники вместе с конём тонну весить не будут. Аналоги эти, к тому же, будут практически тихими и без выхлопов, их можно невозбранно проводить где угодно (хотя на это пока что капитально насрано повсеместно, ибо окна на любую улицу это полный #@$§€%, причём зело распространённый). Вот только какого уда срамнаго при всём этом кадища и ЗаСаДы строят, а нормальные велодороги - нет?! И самое поганое, что те, кто должен заниматься продвижением идей велобанов, продвигают какой-то кал безрадостный

1

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Hellwarrior сказал(а) 14 часа назад:

Многополосные велобаны с развязками на уровне 3 этажа. Ежели всякие корзиночники туда и попрутся, то объехать оных не составит никакого труда, да и корзиночники эти не будут взывать ко всяким мифическим сверхъестественным существам, как делают это ныне на имеющейся недоинфраструктуре. Казалось бы, для гузовозок пердючих всякие кадища и ЗаСаДы строят. Построить аналоги для коней двухколёсных было бы на порядок дешевле, ибо даже самые массивные всадники вместе с конём тонну весить не будут. Аналоги эти, к тому же, будут практически тихими и без выхлопов, их можно невозбранно проводить где угодно (хотя на это пока что капитально насрано повсеместно, ибо окна на любую улицу это полный #@$§€%, причём зело распространённый). Вот только какого уда срамнаго при всём этом кадища и ЗаСаДы строят, а нормальные велодороги - нет?! И самое поганое, что те, кто должен заниматься продвижением идей велобанов, продвигают какой-то кал безрадостный

Ну, так высоко то не надо - уродств в виде зсд хватает. Но велоразвязки это круто

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
k102 сказал(а) 2 часа назад:

Ну, так высоко то не надо - уродств в виде зсд хватает. Но велоразвязки это круто

Надо высоко.

Потому, что вниз не получится, снижается уровень грунтовых вод, и пр.

Только вверх. Как минимум, проложить велобаны вдоль всех жирных дорог.

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
k102 сказал(а) 2 часа назад:

Ну, так высоко то не надо - уродств в виде зсд хватает. Но велоразвязки это круто

Как раз таки без поднятия будет несколько не то. Можно, конечно, виадуки на всех перекрёстках мутить, но от пешиков (имеются в виду не только шатающиеся по тракту кегли, а в т.ч. и переходящие оный) избавиться будет сложно, к тому же грязюки в период дождей будет сильно больше. А ежели приподнять и сделать ещё навес, так совсем хорошо, всякие там дожди мочить не будут и зимой от снега вообще ничего убирать будет не надобно. Развязки таки должны быть надземные, чтоб обзорность была лучше. Насчёт уродства - дык вопрос оформления. Хотя на окраинах в принципе пофиг, а вот в центре таки да, вопросец зело актуальный

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Hellwarrior сказал(а) 8 минут назад:

а вот в центре таки да, вопросец зело актуальный

Надо всего лишь возродить проект начала прошлого века.

67ac30891e9b59d6a2371dde139028ba.jpg

998cf333f647417207648c2b2d4444c6.jpg

 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Hellwarrior сказал(а) 11.06.2019 в 19:27:

Многополосные велобаны с развязками на уровне 3 этажа. 

Всё же хорошо, что большинство фантазий остаются фантазиями....

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

 

Hellwarrior сказал(а) 6/11/2019 в 19:27:

Многополосные велобаны с развязками на уровне 3 этажа. 

 

Вполне себе в тренде:

 

https://www.wired.com/story/bmw-elevated-bike-cyclist-paths-concept/

 

https://www.weforum.org/agenda/2017/07/china-has-just-built-the-world-s-longest-elevated-cycle-path/

 

http://elevatedcyclelanes.blogspot.com/p/about-elevate-cycle-lane-concept.html

 

 

hsPuI3CVT099FyohAFhqVkoZ3FIYaxD5lzcvAPr29fM.png

22.png

 


Rasmus-Hjortshoj-Cykelslangen-FRAME-13.jpg

 

 

Кстати, если кто-то не видел 

 

Изменено пользователем Bogdanter
1

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

Написал про идейного основателя секты веловодителей:

 

 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

Почему веловодительство обречено на провал или If It Worked, It Wouldn’t Work

 

Кому лень читать. Веловодительство работает только тогда, когда веловодителей очень мало. Если их будет хотя бы 5% или больше, то на дорогах начнутся проблемы, в частности, как пишет автор: 

 

Anyone who thinks that we can change drivers behavior so that they’re happy driving 11 mph behind a bunch of cyclists is smoking something that they probably shouldn’t. It hasn’t worked in The Netherlands (they’ve tried) and I’d don’t expect it to miraculously work here.

 

https://streets.mn/2014/06/03/vehicular-cycling-if-it-worked-it-wouldnt-work/

 

Скрытый текст

Vehicular Cycling: If It Worked, It Wouldn’t Work

Part I – Promote Vehicular Cycling. Really?

Part II – Who Wants Vehicular Cycling?

National Bike Challenge Update: Fledgling team streets.mn is in 59th place in MN, MNDOT is 61st and BikeMN is in 32nd. Team streets.mn is open to all. More info here.

Terminology: Given some comments two weeks ago, I thought a quick attempt at some definition might be in order.

Vehicular Cycling (now renamed Bicycle Driving) Advocates and Segregated Bicycling Advocates will both say that vehicular cycling technique is best for riding on roadways with motor vehicles and that segregated bicycling facilities are ultimately the best option.

In a recent discussion with John Forester, the ‘father of vehicular cycling’, he told me that “RRDV cycling will continue to be the best available until the utopian bikeway system appears.“ RRDV is Rules of the Road for Drivers of Vehicles or, vehicular cycling. ‘Utopian bikeway system’ is John’s term for the Dutch style segregated bicycling facilities I advocate. BTW, I largely agree with him on this statement and was quite surprised by this apparent change in perspective.

However, John’s belief is that the implementation of segregated bicycle facilities is a conspiracy of ‘motordom’ to get bicycles off the roads, not desired by bicyclists, and that in any case the U.S. will never achieve anything remotely close to the segregated system of The Netherlands. Thus, according to John, our efforts are all best focused on making improvements to vehicular cycling. And this is what we see from the vehicular cycling community.

So, the difference then is perhaps on emphasis, one focusing primarily on vehicular cycling as has been the case in the U.S. for the past 40 years, the other focusing on the expansion and improvement of segregated facilities as has been the case in The Netherlands for the past 40 years.

Vehicular Cyclist, Bicycle Driver or Vehicular Cycling Advocate – Someone who believes that cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. Whose primary advocacy or emphasis is for vehicular cycling and improvements to vehicular cycling. Who advocate that vehicular cycling is good enough or that it is the only viable option or that it is anything other than a stop-gap measure until better physically segregated facilities are implemented. Who prefer riding with traffic to riding on segregated bicycle facilities[1].

Vehicular Cycling or Bicycle Driving Facilities – Facilities intended primarily to support vehicular cycling. Bike boxes or advanced stop lines at junctions are key examples. Unprotected bike lanes, sharrows, and ‘share the road’ signs on roads with speed limits over 15-30 mph or heavier traffic are generally vehicular cycling facilities.

Segregated Bicyclist or Segregated Bicycling Advocate – Someone who prefers or advocates for bicycle facilities that are well designed, physically segregated from motor traffic, have safe segregated crossings at junctions, and that serve a broad spectrum of able-bodied and disabled users. Who believe that bicyclists fare best when they are protected from harm by motor vehicles. Note that segregated bicyclists will often utilize vehicular cycling techniques when riding on roads intermixed with motor traffic due to a lack of safe segregated facilities.

Segregated or Protected Bicycling Facilities – Bicycle facilities that are physically segregated or protected from motor traffic such as side paths, cycletracks or many protected bike lanes. Some preferred methods of protection include cement curbs, planters, a row of parked cars, k-rails or jersey barriers. Junctions that safely segregate bicyclists in space or time and make right-of-way clear to all users.

————

And now, the final installment (I promise) on Vehicular Cycling.

Even as an advocate for bicycling I get frustrated when I’m driving and am considerably slowed by people riding bicycles.

Hiway 244. The shoulder completely disappears just over the hill. Note the shoulder on the opposite side. The speed limit is 35 mph but 45-50 is not unusual.

Hiway 244. The shoulder completely disappears just over the hill. Note the shoulder on the opposite side. The speed limit is 35 mph but 45-50 is not unusual.

On MN 244 a hilly and twisty road along the NE shore of White Bear Lake I once found myself driving 13 mph for about a mile because of no safe chance to pass the people riding single file in front of me. The increasingly long line of cars behind me wasn’t so patient and later, in my mirror, I noticed that a few chose the 3” rule instead of the 3’ rule. There have been a number of riders hit along here and one acquaintance was killed not long ago.

Recently, I was driving north up Hodgson Road in Shoreview. There were dozens of people on the path along the west side, many riding bicycles, a few walking, and my favorite of all, a mother portaging a canoe while her grinning son wore both of their vests and carried their fishing poles and other stuff. His mom’s vest was keeping a good beat on the back of his calves. You couldn’t help but be cheered by it all[2].

Then came the cyclist. He was in the lane in front of the car in front of me—riding a fairly brisk 17 mph (in to a headwind). With cars coming from the opposite direction we couldn’t pass him so we all did 17 mph for the next couple of miles. When the car in front of me honked to get him to move over they were rewarded with a middle finger.

If it worked, it wouldn’t work

Vehicular cycling poses an interesting conundrum—if it worked, it wouldn’t work.

I am far from the only person who gets frustrated driving behind slower cyclists[3]. There are growing complaints from motorists and from some, like radio host Michael Gallahger, quite open contempt and hostility.

Doug at Brooklyn Spoke recently said “There is literally nothing I can do that makes people madder than just riding my bike the way I am supposed to.”

What will happen when cycling in the U.S. increases from its current 1% of trips to 5% or 10%? Or 25%? When many more people begin bicycling to local stores, restaurants, and schools? Imagine all of these cyclists, three to ten times as many as today, most traveling about 12 mph, on the roads mixed with and sometimes blocking motor traffic[4].

This is fine on local access streets where cars should drive slower and where most drivers have the patience to do so since it is for a very short distance and only at the beginning or end of their trip. Most people riding bicycles want to go more than two blocks from home though so they will need to ride on numerous non-residential streets and roads.

But Wait, There’s More.

Vehicular cycling advocates, led by John Forester, are fighting laws that in any way restrict their use of the road. In Minnesota they want to eliminate or significantly modify keep-as-far-right-as-practicable laws and laws limiting riding on the roadway to two-abreast.

Are these really the things we should be focused on? Or should we be working to get more and better physically segregated infrastructure for all bicyclists and disabled?

Imagine five times as many bicyclists on the road as today with a bunch riding in the middle of traffic lanes and others riding three or four abreast.

Recipe for success?

The only way that vehicular cycling can be successful is if it fails. If the number of cyclists does not increase much beyond current levels. In whose world is failure considered success?

Bicycles and Motor Vehicles are not compatible.

On a study tour in The Netherlands last month David Hembrow said “Shared Space only works when there are no cars to share with.” Sadly, I think that sums things up quite well. Sharing is a great idea, but in reality doesn’t work. Drivers of 300hp cars don’t like having it reduced to the 0.02hp of a bicycle.

Anyone who thinks that we can change drivers behavior so that they’re happy driving 11 mph behind a bunch of cyclists is smoking something that they probably shouldn’t. It hasn’t worked in The Netherlands (they’ve tried) and I’d don’t expect it to miraculously work here.

Likewise, we’ll not get parents comfortable with their 8-year-old riding to school and sharing the road with cell phone texting drivers in jacked up Ford F350 pickups.

It is illogical to take an extremely safe mode of transportation, bicycling, and make it less safe by placing it in a less safe space, our roads.

40 years ago the U.S. and Netherlands made different choices and took divergent paths. The U.S. chose vehicular cycling which has led to one of the most dangerous bicycling environments in the developed world and vehicular cycling advocates want to continue on this road.

Today The Netherlands has a much safer road system with about one-third as many fatalities per capita as the U.S. The Dutch are healthier, live longer, and are less likely to die or suffer a degraded lifestyle from preventable diseases.

Vehicular cycling will always be for a tiny minority. We must begin to focus on a network that supports all users.

 

 

[1] Personally I believe that the term vehicular cyclist should mean only someone who rides on the road using vehicular cycling techniques. However, it is very commonly used to refer to vehicular cycling advocates. In the future I will attempt to to use the term vehicular cycling advocates rather than vehicular cyclist.

[2] This Multi-Use Path or MUP is getting crowded enough on some sections that separate pedestrian and bicycle paths will soon be needed.

[3] Interestingly, one reason I think that The Netherlands works so well is that drivers are much more accepting of having to stop at crossings than being slowed to 11 mph for any distance. Mentally, it is less tiring to stop than to drive very slow or have to pass someone riding a bicycle.

[4] While many bicycle riders do take care to not block traffic, this is sometimes at their own peril. When we must ride on the roads with traffic I am all for taking the lane when necessary and being legally allowed to do so. However, we need to do everything possible to make this unnecessary.

 

 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 1 час назад:

Если их будет хотя бы 5% или больше,

5% от населения СПб? Давай до 1% доживём сначала.

добавлено 1 минуту спустя
Bogdanter сказал(а) 1 час назад:

It hasn’t worked in The Netherlands (they’ve tried)

А в Лондоне там как?

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
TarasB сказал(а) 1 час назад:

5% от населения СПб? Давай до 1% доживём сначала.

 

От тех, кто на дорогах. Да, так и будет в пределах 1% колебаться число утилитарных велосипедистов. 

TarasB сказал(а) 1 час назад:

 

А в Лондоне там как?

У них 11% ездят раз в неделю. 

 

И 50% велосипедистов признают, что по дорогам ездить опасно. 

 

Долю велопоездок в день не знаю. 

 

https://www-forbes-com.cdn.ampproject.org/v/s/www.forbes.com/sites/carltonreid/2019/07/31/why-has-bicycle-use-fallen-in-england-but-risen-in-london-cycleways-say-experts/amp/?amp_js_v=a3&amp_gsa=1&usqp=mq331AQFKAGwASA%3D#ampshare=https%3A%2F%2Fwww.forbes.com%2Fsites%2Fcarltonreid%2F2020%2F05%2F24%2Fcivil-service-tweet-goes-viral-arrogant-and-offensive-can-you-imagine-having-to-work-with-these-truth-twisters%2F

 

Но причем здесь Лондон? Они ВИ развивают и голландский опыт применяют. Я понимаю, если бы ты привел город, где веловодительство признали лучшим вариантом. Но таких, к счастью, нет. 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 2 часа назад:

Когда веловодитель рассказывает про статистическую безопасность езды по дорогам

Когда пассажир самолёта рассказывает о безопасности авиаперелётов
<ВИДЕО С ПАДАЮЩИМ САМОЛЁТОМ>

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 22 часа назад:

Почему веловодительство обречено на провал или If It Worked, It Wouldn’t Work

 

Кому лень читать. Веловодительство работает только тогда, когда веловодителей очень мало. Если их будет хотя бы 5% или больше, то на дорогах начнутся проблемы, в частности, как пишет автор: 

 

Anyone who thinks that we can change drivers behavior so that they’re happy driving 11 mph behind a bunch of cyclists is smoking something that they probably shouldn’t. It hasn’t worked in The Netherlands (they’ve tried) and I’d don’t expect it to miraculously work here.

 

https://streets.mn/2014/06/03/vehicular-cycling-if-it-worked-it-wouldnt-work/

 

  Показать содержимое

Vehicular Cycling: If It Worked, It Wouldn’t Work

Part I – Promote Vehicular Cycling. Really?

Part II – Who Wants Vehicular Cycling?

National Bike Challenge Update: Fledgling team streets.mn is in 59th place in MN, MNDOT is 61st and BikeMN is in 32nd. Team streets.mn is open to all. More info here.

Terminology: Given some comments two weeks ago, I thought a quick attempt at some definition might be in order.

Vehicular Cycling (now renamed Bicycle Driving) Advocates and Segregated Bicycling Advocates will both say that vehicular cycling technique is best for riding on roadways with motor vehicles and that segregated bicycling facilities are ultimately the best option.

In a recent discussion with John Forester, the ‘father of vehicular cycling’, he told me that “RRDV cycling will continue to be the best available until the utopian bikeway system appears.“ RRDV is Rules of the Road for Drivers of Vehicles or, vehicular cycling. ‘Utopian bikeway system’ is John’s term for the Dutch style segregated bicycling facilities I advocate. BTW, I largely agree with him on this statement and was quite surprised by this apparent change in perspective.

However, John’s belief is that the implementation of segregated bicycle facilities is a conspiracy of ‘motordom’ to get bicycles off the roads, not desired by bicyclists, and that in any case the U.S. will never achieve anything remotely close to the segregated system of The Netherlands. Thus, according to John, our efforts are all best focused on making improvements to vehicular cycling. And this is what we see from the vehicular cycling community.

So, the difference then is perhaps on emphasis, one focusing primarily on vehicular cycling as has been the case in the U.S. for the past 40 years, the other focusing on the expansion and improvement of segregated facilities as has been the case in The Netherlands for the past 40 years.

Vehicular Cyclist, Bicycle Driver or Vehicular Cycling Advocate – Someone who believes that cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. Whose primary advocacy or emphasis is for vehicular cycling and improvements to vehicular cycling. Who advocate that vehicular cycling is good enough or that it is the only viable option or that it is anything other than a stop-gap measure until better physically segregated facilities are implemented. Who prefer riding with traffic to riding on segregated bicycle facilities[1].

Vehicular Cycling or Bicycle Driving Facilities – Facilities intended primarily to support vehicular cycling. Bike boxes or advanced stop lines at junctions are key examples. Unprotected bike lanes, sharrows, and ‘share the road’ signs on roads with speed limits over 15-30 mph or heavier traffic are generally vehicular cycling facilities.

Segregated Bicyclist or Segregated Bicycling Advocate – Someone who prefers or advocates for bicycle facilities that are well designed, physically segregated from motor traffic, have safe segregated crossings at junctions, and that serve a broad spectrum of able-bodied and disabled users. Who believe that bicyclists fare best when they are protected from harm by motor vehicles. Note that segregated bicyclists will often utilize vehicular cycling techniques when riding on roads intermixed with motor traffic due to a lack of safe segregated facilities.

Segregated or Protected Bicycling Facilities – Bicycle facilities that are physically segregated or protected from motor traffic such as side paths, cycletracks or many protected bike lanes. Some preferred methods of protection include cement curbs, planters, a row of parked cars, k-rails or jersey barriers. Junctions that safely segregate bicyclists in space or time and make right-of-way clear to all users.

————

And now, the final installment (I promise) on Vehicular Cycling.

Even as an advocate for bicycling I get frustrated when I’m driving and am considerably slowed by people riding bicycles.

Hiway 244. The shoulder completely disappears just over the hill. Note the shoulder on the opposite side. The speed limit is 35 mph but 45-50 is not unusual.

Hiway 244. The shoulder completely disappears just over the hill. Note the shoulder on the opposite side. The speed limit is 35 mph but 45-50 is not unusual.

On MN 244 a hilly and twisty road along the NE shore of White Bear Lake I once found myself driving 13 mph for about a mile because of no safe chance to pass the people riding single file in front of me. The increasingly long line of cars behind me wasn’t so patient and later, in my mirror, I noticed that a few chose the 3” rule instead of the 3’ rule. There have been a number of riders hit along here and one acquaintance was killed not long ago.

Recently, I was driving north up Hodgson Road in Shoreview. There were dozens of people on the path along the west side, many riding bicycles, a few walking, and my favorite of all, a mother portaging a canoe while her grinning son wore both of their vests and carried their fishing poles and other stuff. His mom’s vest was keeping a good beat on the back of his calves. You couldn’t help but be cheered by it all[2].

Then came the cyclist. He was in the lane in front of the car in front of me—riding a fairly brisk 17 mph (in to a headwind). With cars coming from the opposite direction we couldn’t pass him so we all did 17 mph for the next couple of miles. When the car in front of me honked to get him to move over they were rewarded with a middle finger.

If it worked, it wouldn’t work

Vehicular cycling poses an interesting conundrum—if it worked, it wouldn’t work.

I am far from the only person who gets frustrated driving behind slower cyclists[3]. There are growing complaints from motorists and from some, like radio host Michael Gallahger, quite open contempt and hostility.

Doug at Brooklyn Spoke recently said “There is literally nothing I can do that makes people madder than just riding my bike the way I am supposed to.”

What will happen when cycling in the U.S. increases from its current 1% of trips to 5% or 10%? Or 25%? When many more people begin bicycling to local stores, restaurants, and schools? Imagine all of these cyclists, three to ten times as many as today, most traveling about 12 mph, on the roads mixed with and sometimes blocking motor traffic[4].

This is fine on local access streets where cars should drive slower and where most drivers have the patience to do so since it is for a very short distance and only at the beginning or end of their trip. Most people riding bicycles want to go more than two blocks from home though so they will need to ride on numerous non-residential streets and roads.

But Wait, There’s More.

Vehicular cycling advocates, led by John Forester, are fighting laws that in any way restrict their use of the road. In Minnesota they want to eliminate or significantly modify keep-as-far-right-as-practicable laws and laws limiting riding on the roadway to two-abreast.

Are these really the things we should be focused on? Or should we be working to get more and better physically segregated infrastructure for all bicyclists and disabled?

Imagine five times as many bicyclists on the road as today with a bunch riding in the middle of traffic lanes and others riding three or four abreast.

Recipe for success?

The only way that vehicular cycling can be successful is if it fails. If the number of cyclists does not increase much beyond current levels. In whose world is failure considered success?

Bicycles and Motor Vehicles are not compatible.

On a study tour in The Netherlands last month David Hembrow said “Shared Space only works when there are no cars to share with.” Sadly, I think that sums things up quite well. Sharing is a great idea, but in reality doesn’t work. Drivers of 300hp cars don’t like having it reduced to the 0.02hp of a bicycle.

Anyone who thinks that we can change drivers behavior so that they’re happy driving 11 mph behind a bunch of cyclists is smoking something that they probably shouldn’t. It hasn’t worked in The Netherlands (they’ve tried) and I’d don’t expect it to miraculously work here.

Likewise, we’ll not get parents comfortable with their 8-year-old riding to school and sharing the road with cell phone texting drivers in jacked up Ford F350 pickups.

It is illogical to take an extremely safe mode of transportation, bicycling, and make it less safe by placing it in a less safe space, our roads.

40 years ago the U.S. and Netherlands made different choices and took divergent paths. The U.S. chose vehicular cycling which has led to one of the most dangerous bicycling environments in the developed world and vehicular cycling advocates want to continue on this road.

Today The Netherlands has a much safer road system with about one-third as many fatalities per capita as the U.S. The Dutch are healthier, live longer, and are less likely to die or suffer a degraded lifestyle from preventable diseases.

Vehicular cycling will always be for a tiny minority. We must begin to focus on a network that supports all users.

 

 

[1] Personally I believe that the term vehicular cyclist should mean only someone who rides on the road using vehicular cycling techniques. However, it is very commonly used to refer to vehicular cycling advocates. In the future I will attempt to to use the term vehicular cycling advocates rather than vehicular cyclist.

[2] This Multi-Use Path or MUP is getting crowded enough on some sections that separate pedestrian and bicycle paths will soon be needed.

[3] Interestingly, one reason I think that The Netherlands works so well is that drivers are much more accepting of having to stop at crossings than being slowed to 11 mph for any distance. Mentally, it is less tiring to stop than to drive very slow or have to pass someone riding a bicycle.

[4] While many bicycle riders do take care to not block traffic, this is sometimes at their own peril. When we must ride on the roads with traffic I am all for taking the lane when necessary and being legally allowed to do so. However, we need to do everything possible to make this unnecessary.

 

 

Саморазоблачительный аргумент урбанистов: автомобилист вынужденный ехать за велосипедистами будет недоволен. 

Поэтому давайте запихнём велосипедистов на узкую убогую велодорожку, чтоб их не стало больше чем позволяет её ширина и убогость, а автомобилисты были довольны. 

Это бред кого-то автоупоротого. Может объехать, пускай объезжает. Не может, пускай едет сзади. Однополосная городская улица это не шоссе, никто не обкакается от проезда 200м за 36 секунд к тому же красному светофору.

1

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

Уже давно хотел высказаться по поводу российской разновидности веловодительства. 

 

С самого начала знакомства с представителями субкультуры, возникал вопрос, почему они не продвигают их главный принцип - занимать всю полосу. Ведь именно это главная техника, как по мнению отца основателя веловодительства, Джона Форестера дает велосипедисту передвигаться на велосипеде максимально эффективно и безопасно. Видимость, полноценный обгон, все дела. 

 

Потом понял, что дело в ПДД. В странах, где веловодительство хоть как-то признается есть такие знаки. См. ниже. 

 

Что у нас? У нас правый край (который веловодители иногда находят на середине улицы или в пятой полосе).

 

Раз веловодителям отведен правый край, они даже не заикаются про занимание всей полосы. Получается какое-то урезанное веловодительство, которое не следует принципам, под которыми якобы подписалось. 

 

Секта внутри секты? 

220px-MUTCD_R4-11.svg.png

Изменено пользователем Bogdanter
1

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

Это называется "реальная политика". Практичность важнее идеологии. То есть сначала мы находим оптимальный способ перемещения. Потом находим кого-то за бугром, кто продвигает очень похожие идеи. Но это не значит, что мы обязаны во всём поддерживать эти идеи.

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
TarasB сказал(а) 4 минуты назад:

Это называется "реальная политика". Практичность важнее идеологии. То есть сначала мы находим оптимальный способ перемещения. Потом находим кого-то за бугром, кто продвигает очень похожие идеи. Но это не значит, что мы обязаны во всём поддерживать эти идеи.

Главный принцип выкинуть из идеи это не практичность, это называние черного белым, ну собственно то, что вы и практикуете. 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 3 минуты назад:

Главный принцип выкинуть из идеи это не практичность, это называние черного белым, ну собственно то, что вы и практикуете. 

Мне насрать, как называется моя идеология, и насколько она близка идеям лично Форестера, понимаешь? Я езжу так, как езжу, не потому, что кто-то так придумал, а потому что это выработано личным опытом.

Изменено пользователем TarasB
0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
TarasB сказал(а) 2 минуты назад:

Мне насрать, как называется моя идеология, и насколько она близка идеям лично Форестера, понимаешь? Я езжу так, как езжу, не потому, что кто-то так придумал, а потому что это выработано личным опытом.

Ты что-то там рассказывал про видимость? Ну так вот когда ты у края, видимость хуже, чем если ты посреди линии. Где желание ехать посередине линии? Где возгласы про внесение изменения в ПДД? Не видно, не слышно, это же другое, у него опыт, что и так норм. Поэтому, как бы это ни называлось, добавлять нужно приставку псевдо-. 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
TarasB сказал(а) 5 минут назад:

Мне насрать, как называется моя идеология, и насколько она близка идеям лично Форестера, понимаешь? Я езжу так, как езжу, не потому, что кто-то так придумал, а потому что это выработано личным опытом.

Да забей ты на это трололо. В его посте просто набор провокационных его же личных суждений и 0 информации.

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
Bogdanter сказал(а) 1 минуту назад:

Ну так вот когда ты у края, видимость хуже, чем если ты посреди линии. Где желание ехать посередине линии?

Так труднее разъезжаться с попутным потоком.

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах
TarasB сказал(а) 3 минуты назад:

Так труднее разъезжаться с попутным потоком.

О, теперь на ходу придумываем объяснение. А автомобиль как-то умудряется разъезжаются с попутным потоком.... 

0

Поделиться сообщением


Link to post
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны авторизоваться, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас